Tuesday, October 6, 2009

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

1.

pertama sekali saya mengucapkan selamat hari raya kepada seluruh umat Islam di seluruh dunia.

2.

tentang tajuk;

baru-baru ini, saya ada mendengar isu keluaran guru dari UPSI dan IPG dibekukan....betul ke?mungkin ada betulnya dn mungkin tidak kerana takkan goyang pokok jika ada angin bertiup. Jadi, pada hakikatnya, saya sendiri rasa goyang dan gusar dengan apa yang saya dengari sekarang.

3.

daripada segi logiknya, saya berpendapat, mungkin ada yang cuba untuk bermain politik dalam institusi perguruan ini MEMANDANGKAN negara kita sedang melanda pelbagai masalah politik dan 'MEREKA' yg berada di 'ATAS' sedang bermain propaganda politik.

4.

merancang sesuatu yang boleh dikatakan mengganggu fikiran seluruh bakal guru di Malaysia sendiri enyebabkan ramai yang tertanya-tanya ke mana arah tuju mereka JIKA tidak di 'POSTING' kan....

5.

Selain itu, perkara yang bermain di minda saya ialah tentang 'KUALITI' guru yang 'KELUAR' semakin hari semakin merosot dan lambakan guru 'CELUP' semakin ber 'LELUASA'....

6.

Apakah yg dikatakan guru celup??

Sunday, September 6, 2009

BOIKOT ATAU ....TAKOT??? SIALAN ISRAEL !!!

Dalam tidak sedar, saya suka untuk terus mengatakan segelintir masyarakat dunia ini MENGARUT dan MEREPEK !!!


1.

Kata nak boikot israel?? apa cerita sekarang? dulu masa tiada isu dalam negara, israel jadi isu besar...tapi sekarang???

2.

jangan cakap tidak serupa bikin la wahai umat ISLAM !!! hangat-hangat tahi ayam !!! (agak emosional kerana marah)

3.

kita kecilkan skop dunia ini kepada di IPTA dan terus ke tempat saya belajar....UPSI..boikotnye mana?masa time isu hangat,bersungguh-sungguh bagai nak gila nak katakan diri kita ni boikot israel tapi sekarang???

4.

mana perginya doa untuk minta perlindungan dari Allah untuk menjatuhkan israel???

5.

Dulu kerap sangat doa kite penuh dengan meminta bantuan Allah menyelamatkan negara Islam daripada israel tapi sekarang???

6.

saya sedih kerana saya harap ramai lagi yang ingat tentang kejadian yang menimpa umat Islam di dunia ini...

7.

saya pernah menyatakan pendapat saya semasa di kursus pemantapan rexco II, dihadapan rakan-rakan Islam yang lain menyatakan suatu hari nanti kita akan lupa kembali tentang kejahatan israel...kita akan leka semula dengan dunia ini....sambungan

Monday, August 10, 2009

UPSI jadi tempat bincang topik PPSMI MANSUH???

salam...

sekali lagi saya rasa ingin bercerita....

baru2 ni UPSI tempat sy belajar ni didatangi Fazli bersama Suara Siswa dan saya datang untuk melihat isu PPSMI didebat.


saya agak tertarik dengan isu ini kerana ia melibatkan seluruh warga pelajar sekolah yang pernah menjalani PPSMI....

apa yang membuatkan saya rasa ingin meluahkan rasa pendapat saya tentang ahli panel yang memberikan idea yang agak kelakar dan tidak rasional...

1.

panel daripada Universiti lain ada yang menyuarakan pendapat tentang PPSMI ini patut dimansuhkan. beliau mengeluarkan sedikit fakta tentang sejarah, iaitu

dengan bangganya panel Universiti tu bertanya kepada audien,

'pada zaman dahulu, penjajah datang ke tanah melayu menggunakkan bahasa apa?' jawabnya, 'bahasa melayu'(baasa malaysia)

'orang inggeris sediri datang ke Malaysia mereka berbahasa apa?' jawab beliau, 'bahasa kita, bahasa Malaysia'....

renungkan dulu sebelum saya bagi pendapat saya sendiri.....

2.

ada ke patut, atau rupa-rupanya soalan terbuka dah di 'set' kan oleh Fazli sendiri...diorang dah ditapis...

hebat kan....

3.

ini pandangan saya untu YDP MPP Universiti tu.....

4.

memang org luar datang Malaysia datang negara kita berbahasa kita dan kalau kita nak pegi negara diorang, kita berbahasa Malaysia ke???

5.

zaman dulu, penjajah, Inggeris datang ke tanah melayu mereka belajar bahasa kita untuk apa?? untuk jajah negara kita....

*sekarang inggeris dah maju...

jepun datang ke negara kita untuk menjajah negara kita dan mereka menggunakan bahasa malaysia untuk apa???untuk menjajah negara kita...

*sekarang jepun dah maju...

kita nak belajar teknologi negara luar, nak kuasai negara luar dengan menggunakan bahasa apa??? bahasa malaysia ke???

*negara kita dh maju ke?


sebab tu kita kene sedar apa yang diamanatkan oleh Mantan PM kita itu ada kebaikannya...semua akui yang Mahathir berpandangan 20 tahun kedepan.....so?

Thursday, May 7, 2009

Penantian Berakhir...

Assalamualaikum dan salam perpaduan....

Akhirnya saya telah sampai dipenghujung semester di UPSI dan saya telah bebas dalam melaksanakan tugas yang diluar kerja saya.

Dalam pengamatan saya, saya telah tamat daripada tugas saya sebagai exco di kolej harun aminurrashid dan saya telah menjadi Mantan JMK akan tetapi saya dapat rasakan bahawa saya akan menjadi seseorang yang agak tinggi jawatannya dalam UPSI selepas ini.

Biarkan dahulu tentang jawatan ape2...sekarang ni baik saya tumpukan kpd tugas saya sebagai seorang pelajar. Itu lebih penting daripada segalanya.

Monday, May 4, 2009

Politik.... -1

Assalamualaikum...salam perpaduan...


sy rase tertarik utk menulis ttg politik Malaysia....bukan nk menjatuhkan sesiapa tetapi nak meluahkan rasa hati ttg politik Malaysia.

1)

Memang ikut sejarah, politik Malaysia ni cantik dan kaya dengan sejarah yang pelbagai ttg politik...memang diakui politik Malaysia ni hanya sebut 2 nama je....UMNO dan PAS....yg len tu hanya bagai parasit atau tumpangan...kononnya...

2)

Cakap nk perpaduan tapinye.....
bile suh gabung...xmau...sebab masing2 xsedia lah...xperlu gabung lah....ape lagi alasan yg ada utk elak daripada gabung.... itu ke bersatu???

3)

sampai 1 tahap kite berdoa agar Malaysia diserang penjajah smula sebab masa tu barulah kite nampak sape yg bersatu dan sape yg BELOT... :(
sedih gak.. :(

4)

Saya berharap agar blog ni leh jadi 1 alat mencabar sesiapa yg rase mcm hebat sgt2...saya nk tgk sape yg marah pd saya bile saya tulis mcm ni....mungkin rase mcm saya ni entah sape2 la kan....tapi saya akan pastikan tulisan saya ini sebagai 1 tulisan yg akan dipandang satu DUNIA...insyaallah..

Saturday, April 4, 2009

Tentang KHAR-UPSI

mungkin blog ini aku akan jadikan 1 blog aku menyampaikan luahan rasa hati yang agak terbuka...menanti sesuatu yang baru...menanti sesuatu yang sempoi dan simple...mesti ramai yang nk baca blog ni klu gaya bahasa yg terbur dan xde ketentuan....kite tgk nnt....

Monday, January 19, 2009

Sad...

I am sad with myself becouse i cannot change my style. Maybe someone has remind me about myself and now, she give me the way to change. 

Sunday, January 18, 2009

Penin...penin...

Tired and fool about the party. Carnival or ceremony. The main things is what of the agenda in that type of function. Saya x pasti.....ape yang dikatakan hiburan dan apa yang dikatakan batasan. Something are not clear. Bagaimana org kate hiburan ini berlandaskan agama tetapi disulami dgn hiburan percampuran laki dan pompuan dan kebanyakkannya bergaul bebas. Social thinking. Banyakkan sgt propaganda yg dilaungkan dan byk sgt org yg nak COVER LINE dalam setiap tindakan. For me, this is time to me to speak up everything what i one to........

Saturday, January 17, 2009

Apabila aku bersuara...

When i want to talk something, should i talk. When i want to say something, i should say but if i want to do something, i must think first. Everybody can do what they want and no one can stop what they see and hear. For me, i just like to discuss about the relationship. First of all, i`m very sorry coz my spelling is not very perfect and i should prefer the dictionary.

Me, relationship is very abstract to discuss. Either relationship with family or with person around us. If i start with family, everyone will bore about this topic but if i start with friend, everyone will say about love. That is the point what i want to say, why we create the situation or relationship with love if we talk about friend?

Friday, January 16, 2009

When...

When everybody crying for the stupid of Israel had done to Gaza. In my mind, the first thing should i do is pray to Allah for peace. How can we go to give a help to them but we always support Israel things of stuff. Somehow, when I remember back about my own country, I love Malaysia.

Gaza...Israeli or Islam

GAZA CITY, Gaza Strip – Israeli artillery shells struck the U.N. headquarters in the Gaza Strip on Thursday, setting a food warehouse ablaze and drawing a sharp rebuke from the visiting U.N. chief who called it an "outrage." Another Israeli bombardment killed Hamas' head of security.

The attack added to a day of deadly chaos pitting Israeli troops against Islamic militants. Terrified residents huddled in shelters and stairwells, or scooped up toddlers and fled on foot.

After nightfall, shells landed near Gaza City's Quds Hospital, where many families had sought refuge, and the building caught fire, forcing staff to evacuate hundreds of people. According to a hospital medic, some patients were pushed down the street on gurneys; a few held white flags.

The destruction added to what aid groups say is a humanitarian crisisin Gaza and ratcheted up tensions between Israel and the international community even as diplomats indicated progress in cease-fire talks.

Israeli Foreign Minister Tzipi Livni was departing Thursday night for Washington to discuss a Gaza cease-fire with Secretary of State Condoleezza Rice. The United States and Egypt have been working to forge an agreement to end 20 days of bitter fighting.

The U.N. compound, made up of workshops and warehouses as well as offices, was struck about a half-dozen times over a roughly two-hour period while more than 700 civilians were sheltering there, said John Ging, head of Gaza operations for the U.N. Relief and Works Agency.

World Of NorizzAT


Come out with new style and new spirit. If before this, I always post my story with the picture but now, I'll try to be advance with new style of blogging. For me, this is very hard to come out with new blog but i will try my best. I hope, I will be the best in two way of blog.