Thursday, May 7, 2009

Penantian Berakhir...

Assalamualaikum dan salam perpaduan....

Akhirnya saya telah sampai dipenghujung semester di UPSI dan saya telah bebas dalam melaksanakan tugas yang diluar kerja saya.

Dalam pengamatan saya, saya telah tamat daripada tugas saya sebagai exco di kolej harun aminurrashid dan saya telah menjadi Mantan JMK akan tetapi saya dapat rasakan bahawa saya akan menjadi seseorang yang agak tinggi jawatannya dalam UPSI selepas ini.

Biarkan dahulu tentang jawatan ape2...sekarang ni baik saya tumpukan kpd tugas saya sebagai seorang pelajar. Itu lebih penting daripada segalanya.

Monday, May 4, 2009

Politik.... -1

Assalamualaikum...salam perpaduan...


sy rase tertarik utk menulis ttg politik Malaysia....bukan nk menjatuhkan sesiapa tetapi nak meluahkan rasa hati ttg politik Malaysia.

1)

Memang ikut sejarah, politik Malaysia ni cantik dan kaya dengan sejarah yang pelbagai ttg politik...memang diakui politik Malaysia ni hanya sebut 2 nama je....UMNO dan PAS....yg len tu hanya bagai parasit atau tumpangan...kononnya...

2)

Cakap nk perpaduan tapinye.....
bile suh gabung...xmau...sebab masing2 xsedia lah...xperlu gabung lah....ape lagi alasan yg ada utk elak daripada gabung.... itu ke bersatu???

3)

sampai 1 tahap kite berdoa agar Malaysia diserang penjajah smula sebab masa tu barulah kite nampak sape yg bersatu dan sape yg BELOT... :(
sedih gak.. :(

4)

Saya berharap agar blog ni leh jadi 1 alat mencabar sesiapa yg rase mcm hebat sgt2...saya nk tgk sape yg marah pd saya bile saya tulis mcm ni....mungkin rase mcm saya ni entah sape2 la kan....tapi saya akan pastikan tulisan saya ini sebagai 1 tulisan yg akan dipandang satu DUNIA...insyaallah..